Gebruik waar je sterk in bent!
Waarom een kind niet tot leren komt, kan verschillende oorzaken hebben. Door de lesstof op een ontspannen en individuele manier spelend, beeldend en bewegend aan te bieden, lukt het wel om de aandacht van het kind vast te houden. Of het nu gaat om rekenen, spelling, schrijven, lezen, het trainen van het werkgeheugen of het bouwen aan zelfvertrouwen. Zit je lekker in je vel? Dan lukt het leren wel!

Kijken naar wat wel werkt
Afhankelijk van de hulpvraag kijken we welke begeleiding het meest passende is. Lekker bewegen of liever rustig zitten en de lesstof op een beeldende en creatieve manier leren? Samen proberen we verschillende manieren, het kind geeft vaak al heel snel aan wat voor hem of haar prettig werkt. De beelden, kleuren en beweging zorgen voor een optimale samenwerking tussen verschillende delen in het brein, waardoor het begrijpen, memoriseren en reproduceren van de lesstof makkelijker gaat. Door beweging krijgt je brein meer zuurstof en worden gelukstofjes aangemaakt.

Beeldend en bewegend leren
Beelddenkers leren anders. Zij onthouden wat ze zien, niet wat ze horen. Beelddenkers zijn creatieve denkers, die je met visueel aantrekkelijke, verhelderende materialen kunt boeien. Beelddenken is een prachtige gave waar je gebruik van kunt leren maken. Beweging heeft positieve invloeden op het leren. Naast nuttig, is beeldend en bewegend leren ook nog eens heel erg leuk! Op een ontspannen manier werken we stap voor stap aan het versterken van de basis van rekenen en spelling, maar met name aan het terugvinden van het zelfvertrouwen en het plezier in leren.

Beeldend en bewegend leren
Beelddenkers leren anders. Zij onthouden wat ze zien, niet wat ze horen. Beelddenkers zijn creatieve denkers, die je met visueel aantrekkelijke, verhelderende materialen kunt boeien. Beelddenken is een prachtige gave waar je gebruik van kunt leren maken. Beweging heeft positieve invloeden op het leren. Naast nuttig, is beeldend en bewegend leren ook nog eens heel erg leuk! Op een ontspannen manier werken we stap voor stap aan het versterken van de basis van rekenen en spelling, maar met name aan het terugvinden van het zelfvertrouwen en het plezier in leren.

Individueel traject na schooltijd
De meeste kinderen doorlopen een traject van 5 of 10 sessies. Voor de meeste beelddenkers is dit voldoende. Zij hebben dan geleerd hun bijzondere talent als kracht in te zetten en dat zorgt op school ook al snel voor positieve veranderingen. Vaak alleen al doordat het zelfbeeld van het kind is veranderd. Deze trajecten worden meestal door de ouders zelf betaald. (Klik hier voor tarieven)

Kort groepstraject onder schooltijd
Een groepstraject is voordeliger. Hiermee ben je echter wel gebonden aan vaste tijden die meestal onder schooltijd vallen. Tijdig aanmelden is noodzakelijk. Soms is er echter een langer traject of intensievere hulp nodig, meestal komt de hulpvraag dan rechtstreeks vanuit school. We kijken dan samen of een traject bij Leren aan de Zaan tot de mogelijkheden behoord. Het kind komt dan één of meer ochtenden in de week voor een intensiever traject op maat.

Leren aan de Zaan
Leren aan de Zaan is een groepspraktijk van verschillende zelfstandig werkende coaches en trainers. Bij sommige hulpvragen, zoals bij schooluitval  of bij uitdagingen rondom (hoog)begaafdheid of (hoog)gevoeligheid bundelen wij onze krachten om tot een passend aanbod te kunnen komen. Lees meer over Leren aan de Zaan